مهربانی چیست؟

مهربانی یکی از خصیصه های وجود آدمی است. مهربانی به زندگی حیات می‌بخشد. این فضیلت سبب ایجاد رابطه بهتر با دیگران و مهرورزی بیش‌تر ميشود. نیروی مثبت مهربانی سبب می‌شود که در زندگی تأثيرگذار باشیم و در ذهن و خاطره‌ها ماندگار بمانیم.

این انتخاب با ماست که از مهربانی که در وجودمان داریم استفاده کنیم و آن را پرورش دهیم و یا این که آن را در وجودمان دست‌نخورده باقی بگذاریم.

در واقع مهربانی روشی است که زندگی را آسان‌تر ميکند. دیدگاه‌های منفی چون حسادت٬ تنفر و بدگمانی، ذهن و روح آدمی را درگیر خود می‌کند چه بسا عواقب بیماری و ناراحتی را به دنبال خود بیاورد.

لبخند از نخستین روزهای زندگی یک شیوه ارتباطی خوب برای ارتباط برقرار کردن است و هنگامی که سن بالاتر برود، به یک راه طبيعی برای نشان دادن مهربانی تبدیل می‌شود. اگر دوست دارید با استفاده از زبان بدنتان نشان دهید مهربان هستید و به اطرافیانتان اهمیت ميدهید، تمرین لبخند زدن را فراموش نکنید.

یکی ديگر از کارهایی که می‌توانید از طريق آن اشخاص مهربان را تشخیص دهید، توجه به نحوه قرار گرفتن پاهاست. معمولاً افرادی که مهربان هستند، پاهایشان را روی هم نمی اندازند. بلکه کنار هم قرار می‌دهند. روی هم انداختن پاها گاهی بیانگر اعتماد به نفس زیاد است و در شرایط خاص باعث می‌شود حس خود برتربینی را به بقیه منتقل کنید؛ در حالی که کنار هم گذاشتن پاها حس دوستانه بیشتری را منتقل می‌کند.

نحوه دست دادن شما با دیگران، چیزهای زيادی درباره تان می‌گوید؛ از جمله این که آیا شخصی خون گرم و دوست‌داشتنی هستید یا نه. یکی از بدترین شکل‌های دست دادن وقتی است که با سرانگشتانتان، سرانگشت‌های طرف مقابل را لمس می‌کنید یا وقتی دست می‌دهید دستتان شل و وارفته است. اگر می‌خواهید با زبان بدن درست پیش بروید، دست طرف مقابل را کاملا در دست بگیرید، قدری فشار دهید و اگر با وی صمیمی هستید، دستش را برای ثانیه‌ای در دستتان نگه دارید.

اگر می‌خواهید مهربان بودنتان را از طريق زبان بدن به کسی نشان دهید، بجای این که از وی فاصله بگیرید به وی نزديک شوید. در یک جمع هیچ وقت پشت به وی ننشینید و وقتی با هم صحبت می کنید بجای تکیه دادن به صندلی تان، به طرف وی خم شوید. این کار حس نزدیکی و مهربانی بیشتری به اشخاص منتقل ميکند.

برای این که نشان دهید به اطرافیانتان توجه دارید، هنگامی که با شما صحبت ميکنند. سراغ چک کردن گوشی‌تان نروید. این کار یکی از بزرگ ترين اشتباه‌های ارتباطی است که میتوانید مرتکب شوید. این اشتباه سبب می‌شود نه تنها حس صمیمیت بین شما و طرف مقابلتان از بین برود؛ بلکه کوچکترین اثری از مهربانی در شما باقی نخواهد گذاشت.

حتماً در نزدیکی خود افراد مهربان سراغ دارید. به آنها فکر کنید. به احساسی که به شما می‌دهند فکر کنید. اشخاص مهربان به اطرافیان خود دلگرمی می‌دهند . انرژی مثبتی که از این افراد ساطع ميشود دیگران را جذب خود ميکند. هنگامی که شما به شخصی بدون هیچ چشم‌داشتی مهربانی می‌کنید این کار به شما ارزش و اعتبار می‌بخشد. می‌توانید با مهربانی حال یک نفر را خوب کنید. با مهربانی به شخصی روحیه دهید. مهربانی شما حس ارامش به دیگران می‌بخشد.

مهربانی نگرشی مثبت است که سبب تقویت روح و جسم انسان می‌شود. آیا عزت نفسی که مهربانی به فرد می‌دهد خود پاداش بزرگی نیست؟ عادت به مهرانی سبک زندگی را تغيير می‌دهد. مهربانی بدن را به حس آرامش و سبکی عادت می‌دهد. احترامی که شما برای اشخاص مهربان قائل می‌شوید را بیاد بیاورید. آیا واقعا دوست ندارید دیگران هم برای شما همچین احترامی قائل شوند؟ مردم پاسخ مهربانی را با مهربانی می‌دهند.

برگرفته از فضای مجازی با تلخیص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

آثار و تألیفات

مطالب دیگر

سرگذشت نفت خوریان سمنان

سرگذشت نفت خوریان سمنان

   مولف در مقدمه این کتاب می نویسد: بهره برداری و استخراج نفت در ایران، داستانی گسترده و طولانی دارد که گستردگی آن تقریبا پهنای

تاریخ راه آهن استان سمنان

تاریخ راه آهن استان سمنان

   مولف علاقمند به کارهای پژوهشی است که کسی تاکنون به سراغ آنها نرفته است. وی در پیشگفتار این کتاب(تاریخ راه آهن سمنان) چنین می

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش ششم از ن  تا  ی (پایانی) 

مثل هائی با اولین حرف( ن  n )   & : نٍدٍرد‌يُن اي جوُر، دٍرد‌يُن هٍزار جور گٍرٍفتاري‌يَه. nεdεrdiyon i jur- dεrdiyon hεzâr jur gεrεftâriya .

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش پنجم از  گ  تا  م

مثل هائی با اولین حرف( گ  g ) &: گاپاسٍكَه مٍمُنِه، نه بويي دارِه نَه دَم.  gâpâsεka mεmone – na boyi dâre na dam.                                   =

ارسال پیام