مختصری از شرح حال پروین وزیری

   من هشتمین فرزند خانواده وزیری (مرحوم پهلوان عبدالعلی وزیری و مرحوم گوهر رفیعی) هستم که در تاریخ 1340/04/21 در سمنان متولد شدم. به همراه شش برادر و دو خواهر. یکی از خواهران (نصرت) از من بزرگتر و دیگری (نسرین) از من کوچکتر است. دوران ابتدائی را از سال 1346 تا 1351 در مدرسه هفده دی گذراندم و بعد از آن به مدت سه سال در مدرسه راهنمائی ماندانا و یک سال در دبیرستان ششم بهمن و سال بعد در دبیرستان شریعتی به تحصیل پرداختم.

   از آن‌جائی که در خانواده فرهنگی ورزشی بزرگ شده بودم، علاقه زیادی به شغل معلمی داشتم. تا این که در سال­های 1356 تا 1358 در دانشسرای مقدماتی سمنان ادامه تحصیل داده و نهایتاً در مهرماه 1358 به استخدام آموزش و پرورش سمنان در آمدم.

   چون در آن سال معلمین زیادی در دبستان­های سمنان به شغل معلمی اشتغال داشتند لذا در بعضی از روستاهای آن زمان اطراف سمنان، سرخه، لاسگرد، مومن آباد، علا (کهلا)، خیرآباد، به معلمی مشغول بودم که بالاخره به سمنان منتقل شده و در پنج پایه مختلف ابتدائی مدارس به تدریس پرداختم. در طول اشتغال به شغل معلمی، مورد تشویق مدیران محترم آموزش و پرورش سمنان و مدیران کل و وزیر محترم آموزش و پرورش وقت دریافت نموده‌ام.

   در تاریخ 1359/06/26 با آقای قربانعلی قوشچیان که ایشان هم فرهنگی بودند، ازدواج کرده و حاصل این ازدواج فرزند دختری‌است که در تاریخ 1360/04/30 متولد شد و نامش را (الهام) گذاشتیم. الهام دارای مدرک فوق لیسانس ریاضی محض میباشد.

   در سال تحصیلی 73-74 به قصد ادامه تحصیل در آزمون ضمن خدمت فرهنگیان مرکز تربیت معلم سمنان شرکت کرده و در رشته آموزش ابتدائی پذیرفته شده و پس از پایان تحصیل موفق به اخذ مدرک کاردانی شدم.

   در سال تحصیلی 77-78 به درخواست خودم کتابدار مدرسه راهنمائی راه زینب و مدرسه راهنمائی مریم شدم. پس از نه سال کتابداری مدارس مزبور و با احتساب دو سال تحصیل در دانشسرای مقدماتی، در مهر ماه سال 1386 با سی سال خدمت معلمی، به افتخار بازنشستگی نائل گردیدم.

      

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

آثار و تألیفات

مطالب دیگر

سرگذشت نفت خوریان سمنان

سرگذشت نفت خوریان سمنان

   مولف در مقدمه این کتاب می نویسد: بهره برداری و استخراج نفت در ایران، داستانی گسترده و طولانی دارد که گستردگی آن تقریبا پهنای

تاریخ راه آهن استان سمنان

تاریخ راه آهن استان سمنان

   مولف علاقمند به کارهای پژوهشی است که کسی تاکنون به سراغ آنها نرفته است. وی در پیشگفتار این کتاب(تاریخ راه آهن سمنان) چنین می

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش ششم از ن  تا  ی (پایانی) 

مثل هائی با اولین حرف( ن  n )   & : نٍدٍرد‌يُن اي جوُر، دٍرد‌يُن هٍزار جور گٍرٍفتاري‌يَه. nεdεrdiyon i jur- dεrdiyon hεzâr jur gεrεftâriya .

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش پنجم از  گ  تا  م

مثل هائی با اولین حرف( گ  g ) &: گاپاسٍكَه مٍمُنِه، نه بويي دارِه نَه دَم.  gâpâsεka mεmone – na boyi dâre na dam.                                   =

ارسال پیام