مختصری از شرح حال بهزاد وزیری

   اینجانب ماشاالله وزیری که در خانواده و دوستان مرا بهزاد صدا می‌زنند, پنجمین فرزند خانواده یازده نفره وزیری (شش برادر،سه خواهر به همراه پدرم مرحوم پهلوان عبدالعلی وزیری و مادرم مرحوم گوهر رفیعی), و تنها فرزند چپ دست خانواده، در تاریخ 04/30/ 1331 در سمنان به دنیا امده و از نظر سنّی سه برادر و یک خواهر بزرگتر و دو برادر و دو خواهر کوچکتر از خود دارم.  

تحصیلات ابتدایی را در دبستان مهران گذرانیده و دیپلم ریاضی را در سال 1349 از دبیرستان صفایی سمنان دریافت نمودم. از انجایی که در خانواده فرهنگی ورزشی بزرگ شده ام, از کودکی علاقه زیادی به ورزش و نقاشی داشتم. رشته مورد علاقه من در ورزش پینگ پونگ و والیبال بود. با تلاش فراوان توانستم عضو تیم منتخب سمنان در رشته والیبال شده و بارها در مسابقات استانی شرکت نمودم، البته چپ دست بودن من در تیم, یکی از شاخصه‌های موثر در موفقیت بود.

همچنین علاقه من به نقاشی شامل رشته‌های سیاه قلم, آبرنگ و رنگ روغن است و بیشتر اوقات فراغت خود را در فراگیری این هنر می‌پرداختم تا اینکه در دوران دبیرستان پس از شرکت در مسابقات هنری نقاشی در رشته آبرنگ و اول شدن در سمنان و سپس در استان سمنان, به مسابقات سراسری کشوری که در اردوگاه رامسر برگزار میشد اعزام و در بین شرکت‌کنندگان کلیه استان‌ها مقام دوم را در ایران کسب نمودم. چپ دست بودن من باعث می‌شد که بی اختیار و بدون اینکه خود متوجه شوم سمت راست تابلو را با دست راست و سمت چپ را با دست چپ نقاشی نمایم بدون اینکه تفاوتی در کیفیت تکنیک کار بوجود آید.

در سال 1349 نیز با قبولی در دانشگاه هنر تهران, به تهران آمده و در سال 1355 موفق به دریافت فوق لیسانس در رشته مهندسی معماری داخلی گردیدم. پس از گذرانیدن دوران سربازی، در سازمان زیبا سازی شهرداری تهران استخدام شدم. در سال 1361 با دوشیزه نوشین نصیری که دارای لیسانس مدیریت بازرگانی می‌باشد ازدواج کردم و دارای دو دختر به نام‌های شیرین و شیوا می‌باشم. شیرین دارای مدرک لیسانس حسابداری از دانشگاه شهید بهشتی و کارمند بانک پاسارگاد و شیوا دارای مدرک لیسانس مهندسی نساجی با گرایش پوشاک از دانشگاه آزاد یزد و مدرک فوق لیسانس مدیریت اجرایی از دانشگاه تهران است که در حال حاضر مشغول تحصیل دکترای مارکتینگ در دانشگاه Grenoble Ecole de Management فرانسه میباشد.

در دوران 30 سال خدمت اداری با داشتن سمت‌های مختلف مدیریتی در شهرسازی و سازمان زیباسازی تهران, در سال 1384 باز نشسته شدم. پس از آن ضمن عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران و همکاری در شرکت‌های مهندسین مشاور متعدد، با گذراندن آزمون‌های تخصصی، موفق شدم مدرک کارشناس رسمی دادگستری استان تهران در گروه راه و ساختمان را دریافت نموده و در حال حاضر در تهران مشغول به فعالیت می‌باشم.

آثار نقاشی بهزاد (ماشاالله) وزیری:

==========================

لوح‌های تقدیر:

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

آثار و تألیفات

مطالب دیگر

سرگذشت نفت خوریان سمنان

سرگذشت نفت خوریان سمنان

   مولف در مقدمه این کتاب می نویسد: بهره برداری و استخراج نفت در ایران، داستانی گسترده و طولانی دارد که گستردگی آن تقریبا پهنای

تاریخ راه آهن استان سمنان

تاریخ راه آهن استان سمنان

   مولف علاقمند به کارهای پژوهشی است که کسی تاکنون به سراغ آنها نرفته است. وی در پیشگفتار این کتاب(تاریخ راه آهن سمنان) چنین می

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش ششم از ن  تا  ی (پایانی) 

مثل هائی با اولین حرف( ن  n )   & : نٍدٍرد‌يُن اي جوُر، دٍرد‌يُن هٍزار جور گٍرٍفتاري‌يَه. nεdεrdiyon i jur- dεrdiyon hεzâr jur gεrεftâriya .

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش پنجم از  گ  تا  م

مثل هائی با اولین حرف( گ  g ) &: گاپاسٍكَه مٍمُنِه، نه بويي دارِه نَه دَم.  gâpâsεka mεmone – na boyi dâre na dam.                                   =

ارسال پیام