مختصری از شرح حال علی‌اکبر وزیری

مختصری از شرح حال علی اکبر وزیری

اینجانب علی اکبر وزیری، سومین فرزند مرحوم پهلوان عبدالعلی وزیری و مرحومه گوهر رفیعی هستم که درتاریخ 1325/10/21درمحله اسفنجان سمنان به دنیا آمدم. پدرم مرا در سن هفت سالگی در کلاس اول دبستان سعدی ثبت نام نمود و تا کلاس سوم درآن دبستان تحصیل نمودم.

به علت تغییر محل سکونتمان، از کلاس چهارم تا ششم در دبستان مهران مشغول به تحصیل بودم. بعد از دبستان مهران، سه سال اول را در دبیرستان پهلوی، و دوره دوم دبیرستان را در دبیرستان دهخدا مشغول به تحصیل شده و در خرداد ماه سال 1348 موفق به دریافت دیپلم، در رشته طبیعی شدم.

سوابق ورزشی‌ام در دوران تحصیل:

ازسال سوم دبیرستان در رشته‌های فوتبال و کشتی عضو بازیکنان ثابت دبیرستان پهلوی بودم و در مسابقات دبیرستانی شرکت می‌کردم. از سال چهارم که در دبیرستان دهخدا مشغول تحصیل بودم، در رشته کشتی در باشگاه مالک اشتر تمرینات خود را شروع و پس از مسابقات مختلف به اتفاق آقایان معماری، قریب، حکمت شعار و آقای اکبرکمال رئیس تربیت‌بدنی فرمانداری کل سمنان جهت مسابقه کشتی قهرمانی کشور که در مرداد سال 1345 در شهرستان تبریز برگزار گردید اعزام و شرکت نمودیم. بنده در وزن سوم کشتی می‌گرفتم.

باشگاه مالک اشتر بمناسبت تغییرات در اسفند 1346 منحل شد و بنده هم چون محلی برای تمرین نداشتم از کشتی کناره‌گیری کردم. ولی فوتبال را ادامه داده تا این که جناب سروان قزوینی مدیر باشگاه پاس شعبه سمنان، از من خواستند که در باشگاه پاس که مربوط به شهربانی آن زمان بود بازی کنم که در آن تیم، هم بازی آقایان انوشیروان همایونفر، کردیان، علی محمد عباسی، مجید همایونفر و…… بودم.

در اردیبهشت سال 1349 برای گذراندن خدمت مقدس سربازی به مشهد مقدس رفتم و به عنوان سپاهی دانش دوره شانزدهم، پس از طّی دوره آموزشی، به شهرستان تربت حیدریه اعزام و پس از تقسیم بندی جهت تدریس به روستای (بایگ) اعزام و درکلاس اول آن روستا، تا پایان دوره خدمت نظام، انجام وظیفه نمودم.

در مهر ماه سال 1351 به استخدام آموزش و پرورش شهرستان دماوند درآمدم و به آموزش و پرورش منطقه فیروزکوه معرفی و از آنجا جهت انجام خدمت ابلاغ مرا در دبستان نوشیروان روستای افتر صادر و درآن دبستان بعنوان معلم کلاس اول ابتدائی تدریس نمودم. (توضیح اینکه در آن زمان افتر که در30 کیلومتری شمال غربی سمنان قراردارد، جنوبی ترین روستایِ شهرستان دماوند محسوب می شد.و چون من ساکن سمنان بودم، هرروز از شهرستان سمنان به افتر رفت آمد می‌کردم). از مهر 1358 از فیروزکوه به آموزش وپرورش منطقه مهدیشهر (سنگسر سابق) انتقال و درمدارس بایزید- هفت تیر- 22 بهمن درکلاس اول ابتدائی تدریس نمودم.

از مهر 1366 به شهرستان سمنان منتقل و در مدارس صدیقی- ادب- چمران – رفاه – پاسداران اسلام و فارابی درکلاس اول تدریس کرده و در مهرماه 1379 ‌ به افتخار بازنشستگی نائل آمدم.

در مهر سال 1379 بنا به درخواست مدیر دبستان غیرانتفاعی هدف، در آن آموزشگاه درکلاس اول تدریس نمودم.

مطالبی درمورد دوران خدمت معّلمی:

1= بیش از 1000 ساعت دوره دانش‌افزایی دروس اول ابتدایی شامل فارسی، ریاضی، علوم، قرآن، ورزش و…….. را به عنوان آموزش ضمن خدمت گذرانده‌ام.

2= = بارها از طرف مدیران مدارس بعنوان معلم نمونه وفعال به اداره آموزش و پرورش شهرستان  و استان  سمنان معرفی و مورد تقدیر قرارگرفته‌ام.

3= در مدت خدمت نزدیک به50 تقدیرنامه از روسای ادارات آموزش و پرورش منطقه، شهرستان، استان و وزارت آموزش و پرورش دریافت نموده‌ام.

4= مدت 20 سال از طرف معلمین پایه اوّل به عنوان سرگروه پایه اول انتخاب شدم.

5=اولین تهیه کننده و نویسنده تکلیف نوروزی دراستان بودم که ازسال تحصیلی1367 لغایت 1373 به تنهایی آنرا تهیه و پس از چاپ از طرف اداره کل آموزش وپرورش استان سمنان بین دانش آموزان کلاس اول ابتدائی شهرستانهای استان توزیع می‌گردید.

6 =ازطرف اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، تحقیق و بررسی کتب درسی فارسی و علوم

پایه اول ابتدایی به اینجانب واگذار شده بود.

مطالبی درمورد زندگی خصوصی‌ام:

در مهرسال 1354 با دوشیزه شهربانو (شوکت) یحیایی که فوق دیپلم زبان انگلیسی و دبیر زبان مدارس راهنمایی شهرستان سمنان بودن، ازدواج نمودم که حاصل این ازدواج سه فرزند پسر به نام های علی متولد 30 شهریور 1355 ، محمد متولد 30 شهریور 1359 و مصطفی متولد اول فروردین 1367 میباشند.

علی، کارمند بانک ملی ایران است و دارای مدرک فوق لیسانس حسابداری است که در حال حاضر مشغول تحصیل در رشته دکتری مدیریت رسانه می‌باشد.

محمد، دارای مدرک مهندسی خط و سازه های ریلی است و همسرشان خانم خاکی دارای لیسانس مترجمی زبان نگلیسی، خانه‌دار می‌باشند. این خانواده دارای یک فرزند دختر به نام آیدا هستند که در کلاس پنجم ابتدایی تهران مشغول تحصیل میباشد.

مصطفی با مدرک فوق لیسانس کامپیوتر، کارمند توزیع برق استان سمنان است وفعلا مجرد می‌باشد.

عکس‌های علی‌اکبر وزیری:

لوح‌های تقدیر :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

آثار و تألیفات

مطالب دیگر

سرگذشت نفت خوریان سمنان

سرگذشت نفت خوریان سمنان

   مولف در مقدمه این کتاب می نویسد: بهره برداری و استخراج نفت در ایران، داستانی گسترده و طولانی دارد که گستردگی آن تقریبا پهنای

تاریخ راه آهن استان سمنان

تاریخ راه آهن استان سمنان

   مولف علاقمند به کارهای پژوهشی است که کسی تاکنون به سراغ آنها نرفته است. وی در پیشگفتار این کتاب(تاریخ راه آهن سمنان) چنین می

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش ششم از ن  تا  ی (پایانی) 

مثل هائی با اولین حرف( ن  n )   & : نٍدٍرد‌يُن اي جوُر، دٍرد‌يُن هٍزار جور گٍرٍفتاري‌يَه. nεdεrdiyon i jur- dεrdiyon hεzâr jur gεrεftâriya .

گنجینه ای از مثل های گویش سمنانی

بخش پنجم از  گ  تا  م

مثل هائی با اولین حرف( گ  g ) &: گاپاسٍكَه مٍمُنِه، نه بويي دارِه نَه دَم.  gâpâsεka mεmone – na boyi dâre na dam.                                   =

ارسال پیام